Tele-Onthaal

Zit je met iets? Grote of kleine zorgen?

Tele-Onthaal is een telefonische en chathulplijn waar je terecht kan als je op bepaalde momenten in het leven nood hebt aan een goed gesprek.

Of je nu worstelt met moeilijkheden binnen je relatie of familie, gezondheidsproblemen, eenzaamheid, verdriet, depressie,…
Tele-Onthaal biedt je dag en nacht een luisterend oor voor al je kleine en grote zorgen.

Bij Tele-Onthaal kan je je verhaal zowel kwijt via telefoon als via chat: gratis, anoniem en in het volste vertrouwen, het hele jaar rond, 7 dagen op 7.

Tele-Onthaal is 24u/24 bereikbaar op het gratis telefoonnummer 106.
Chatten kan elke avond en op woensdag-en zondagnamiddag via www.tele-onthaal.be

Tele-Onthaal beantwoordt jaarlijks 120.000 oproepen en is daarmee de grootste hulplijn in Vlaanderen.
Om nog meer oproepen te kunnen beantwoorden, heeft Tele-Onthaal extra middelen nodig om nieuwe vrijwilligers te werven, op te leiden en
hen kwaliteitsvol te ondersteunen.

Waar gaat de opbrengst naartoe?

JULLIE WARME CENTEN GAAN INTEGRAAL NAAR HET UITBREIDEN VAN ONZE WERKING.

1. Tele-Onthaal wil in 2019-2020 honderd nieuwe luisterhelden opleiden.

Elke nieuwe vrijwilliger kan op jaarbasis 200 extra gesprekken beantwoorden.

Met meer middelen kunnen we nog beter investeren in basisopleidingen, permanente vorming en kwaliteitsbewaking van onze gesprekken.

2. Jouw warme centen geven Tele-Onthaal nog meer middelen om het hulpaanbod nog bekender te maken, zodat iedereen die ergens mee zit, weet waar er een luisterend oor beschikbaar is.

Met jouw WARME CENTEN kunnen we nog meer drempels wegnemen voor potentiële hulpvragers.

Wat betekent vrijwilligerswerk voor ons?

Vrijwilligers vormen het kloppend hart van Tele-Onthaal. Onze medewerkers aan de lijn of chat zijn geen professionals. Wel geëngageerde luisteraars, die meeleven en meedenken, met al wie het moeilijk heeft. Met 600 zijn ze in Vlaanderen, onze luisterhelden die - verspreid over 7 luisterposten in Vlaanderen - één keer in de week het beste van zichzelf geven, aan de telefoon of chat. Elke vrijwilliger wordt geselecteerd, grondig opgeleid, permanent begeleid en gecoacht door stafmedewerkers van Tele-Onthaal.