De warmste peper

Ten voordele van de branding WAAK vzw

Een goed doel steunen is mensen helpen die het moeilijk hebben. Daarom vinden wij dat we bij het steunen even mogen delen in de 'pijn'. Zo zullen we pikante pepers verkopen voor het goede doel. Dit doen we in de stijl van de 'ice bucket challenge'. Je filmt hoe je de peper eet en daagt dan andere mensen uit hetzelfde te doen. Dit kan via verschillende verdeelpunten in Kortrijk waar je de pepers kan kopen. De actie zal meer kracht bijgezet worden door enkele lokale BV's hetzelfde te laten doen. We werken ook met sponsors die 50 pepers doneren die opgegeten mogen worden. Deze zullen verdeeld worden op lokale evenementen met vermelding sponsor. De bedoeling is dan wel dat deze mensen op hun beurt ook vrienden uit dagen aan de hand van een falmpje op social media. Op het einde van de actie sluiten we af met een 'pepper eating contest'.

Waarom dit goed doel?

Als Team Burgemeester uit Kortrijk hadden we graag een lokaal initiatief gesteund. Gezien we hete, pikante pepers zullen verkopen voor het goede doel vonden we 'de branding' als naam ook een toffe kwinkslag hebben. Desalniettemin is het een initiatief dat zich inzet voor de zwakkeren in onze maatschappij, zij verdienen alle steun die ze kunnen krijgen.

de branding WAAK vzw

'de branding' biedt diensten aan volwassenen met een beperking. Zo'n 290 medewerkers zetten zich elke dag in om 390 volwassenen met een verstandelijke beperking (en vaak ook bijkomende problemen en/of beperkingen) te ondersteunen.
De dienstverlening van 'de branding' is verspreid over meerdere locaties in Kortrijk, Heule en Kuurne, maar centraliseert zich in het hoofdgebouw in de Ringlaan 30 te Heule.
'de branding' werkt actief aan inclusie en zelfstandigheid van mensen met meer en met minder mogelijkheden. Dankzij een uitgebreid aanbod dagbesteding, een modulair systeem van vrije tijd, arbeid en vorming en woningen middenin de samenleving, proberen wij de persoon en niet de beperking centraal te stellen.

Bekijk dit goed doel